Monthly Archives: Οκτωβρίου 2017

Φθινόπωρο-Τρύγος

Φθινόπωρο-Τρύγος

Με αφορμή κάποια κιτρινισμένα φύλλα που ο αέρας έφερε στην αυλή μας αρχίσαμε να μιλάμε για το Φθινόπωρο και τις αλλαγές στη φύση αυτή την εποχή. Τα παιδιά έφεραν πολλά πράγματα κι έτσι εμπλουτίσαμε τη γωνιά του φθινόπωρου. Έφεραν αληθινούς φθινοπωρινούς θησαυρούς : Φύλλα ξερά,φρούτα φθινοπωρινά,σαλιγκάρια,αλλά και προϊόντα από τον τρύγο.Κρασί ρακί,ξύδι,πετιμέζι,γλυκό σταφύλι κ.λ.π.

IMG_5517  IMG_5519

Ντύσαμε και το δέντρο του σχολείου μας στα φθινοπωρινά του και υποδεχτήκαμε το Φθινόπωρο με τα παιδάκια του: Το Σεπτέμβρη, τον Οκτώβρη και το Νοέμβρη. Να κι η Κυρία Φθινοπωρούλα!

IMG_5494                                          IMG_5525

IMG_5483  IMG_5485IMG_5496  IMG_5486IMG_5490  IMG_5500IMG_5492   IMG_5506

Μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά δέντρα, τα  φυλλοβόλα και τ” αειθαλή,τις έννοιες πάνω-κάτω,κάναμε ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις με τα φύλλα,μιλήσαμε για την έννοια του μισού και κάναμε πολλά γλωσσικά παιχνίδια με τα ονόματα των μηνών και το Φ,φ του φύλλου και του Φθινοπώρου.

IMG_5503  IMG_5504IMG_5507  IMG_5510IMG_5512  IMG_5513IMG_5515  IMG_5516IMG_5521  IMG_5522IMG_5523  IMG_5541

Μιλήσαμε για τα σαλιγκαράκια που ξυπνούν με την πρώτη βροχούλα αλλά και για τα χελιδόνια και τ’άλλα αποδημητικά πουλιά και το μεγάλο και δύσκολο ταξίδι που έχουν να κάνουν μέχρι να φτάσουν στις ζεστές χώρες.

IMG_5528  IMG_5531IMG_5533  IMG_5535IMG_5539  IMG_5542

Αγγίξαμε,μυρίσαμε ,δοκιμάσαμε και συγκρίναμε τις γεύσεις των φθινοπωρινών φρούτων. Γράψαμε τα ονόματά τους και φτιάξαμε τα δικά μας φρουτοαινίγματα.

IMG_5545  IMG_5543IMG_5546  IMG_5547IMG_5550  IMG_5551IMG_5552  IMG_5553

Έπειτα μιλήσαμε για τον τρύγο και για όλη τη διαδικασία από τον τρύγο στο κρασί. Επισκεφτήκαμε και το Λυχνοστάτη όπου δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να μάθουν πολλά πράγματα για τον τρύγο και να πατήσουν σταφύλια.

IMG_5560  IMG_5561IMG_5562  IMG_5563IMG_5565  IMG_5566IMG_5567  IMG_5568IMG_5570  IMG_5571IMG_5575  IMG_5580IMG_5584  pizap.com15086200403181pizap.com15086199986241  pizap.com15086194705541

Κι αφού ανταλλάξαμε εμπειρίες και γνώσεις αποφασίσαμε να φτιάξουμε στο σχολείο μία ωραία σταφιδόπιτα και να την απολαύσουμε!!!

IMG_5594  pizap.com15086201088141IMG_5599  IMG_5602IMG_5601  IMG_5603

 

 

 

Το ημερολόγιο μας -Τα χρώματα

Το ημερολόγιο μας -Τα χρώματα

Μία από τις ρουτίνες του σχολείου -καθημερινές επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες- είναι το ημερολόγιο. Κάθε πρωί φτιάχνουμε το ημερολόγιο της τάξης μας και λέμε την ημέρα, την ημερομηνία, το χρόνο, την εποχή και τον καιρό. Είναι πολύ σημαντικό το ημερολόγιο της τάξης γιατί τα παιδιά μέσα από αυτή τη διαδικασία αντιλαμβάνονται την έννοια του χρόνου και τις χωροχρονικές έννοιες χθες, σήμερα, αύριο καθώς και την έννοια των αριθμών. Επίσης εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο.

IMG_5423

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τις μέρες της εβδομάδος,μάθαμε τα ονόματά τους και τις βάλαμε στη σειρά.

IMG_5421  IMG_5424

Ακούσαμε, δραματοποιήσαμε και μάθαμε τραγούδια για τις μέρες.

IMG_5426  IMG_5428

Έπειτα μιλήσαμε για τον κύριο Μπερδεμένο, ο οποίος μπέρδευε τις δραστηριότητες που είχε να κάνει κάθε βδομάδα με αποτέλεσμα κάθε μέρα να πηγαίνει σε λάθος δουλειά. Τα παιδιά του πρότειναν να φτιάξει ένα ημερολόγιο για να μην μπερδεύεται κι έπειτα μας μίλησαν για τις καθημερινές τους δραστηριότητες και τις ζωγράφισαν.

IMG_5430  IMG_5435IMG_5429  IMG_5436

Με αφορμή τις χρωματιστές μέρες  π.χ. Η Δευτέρα με το κόκκινο φόρεμα, αρχίσαμε να μιλάμε για τα χρώματα. Το παραμύθι με τα χρώματα μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τα χρώματα του ουράνιου τόξου αλλά και για το πως θα ήταν ο κόσμος μας αν όλα γύρω μας ήταν ασπρόμαυρα. Κι αφού διαβάσαμε το παραμύθι, το αναλύσαμε και το δραματοποιήσαμε, χωριστήκαμε σε χρωματιστές ομάδες και παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι όλο χρώματα.

IMG_5449  IMG_5454IMG_5458  IMG_5457

Παίξαμε πολλά παιχνίδια που είχαν ως στόχο την αναγνώριση των χρωμάτων και την εμπέδωσή τους, κάναμε μίξεις χρωμάτων και  πολλές εργασίες.

IMG_5466  IMG_5469IMG_5472  IMG_5473IMG_5479  IMG_5460IMG_5480  IMG_5489IMG_5467  IMG_5461IMG_5481  IMG_5420