Με αφορμή κάποια κιτρινισμένα φύλλα που ο αέρας έφερε στην αυλή μας αρχίσαμε να μιλάμε για το Φθινόπωρο και τις αλλαγές στη φύση αυτή την εποχή. Τα παιδιά έφεραν πολλά πράγματα κι έτσι εμπλουτίσαμε τη γωνιά του φθινόπωρου. Έφεραν αληθινούς φθινοπωρινούς θησαυρούς : Φύλλα ξερά,φρούτα φθινοπωρινά,σαλιγκάρια,αλλά και προϊόντα από τον τρύγο.Κρασί ρακί,ξύδι,πετιμέζι,γλυκό σταφύλι κ.λ.π.
Ντύσαμε και το δέντρο του σχολείου μας στα φθινοπωρινά του και υποδεχτήκαμε το Φθινόπωρο με τα παιδάκια του: Το Σεπτέμβρη, τον Οκτώβρη και το Νοέμβρη. Να κι η Κυρία Φθινοπωρούλα!
Μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά δέντρα, τα φυλλοβόλα και τ” αειθαλή,τις έννοιες πάνω-κάτω,κάναμε ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις με τα φύλλα,μιλήσαμε για την έννοια του μισού και κάναμε πολλά γλωσσικά παιχνίδια με τα ονόματα των μηνών και το Φ,φ του φύλλου και του Φθινοπώρου.
Μιλήσαμε για τα σαλιγκαράκια που ξυπνούν με την πρώτη βροχούλα αλλά και για τα χελιδόνια και τ’άλλα αποδημητικά πουλιά και το μεγάλο και δύσκολο ταξίδι που έχουν να κάνουν μέχρι να φτάσουν στις ζεστές χώρες.
Αγγίξαμε,μυρίσαμε ,δοκιμάσαμε και συγκρίναμε τις γεύσεις των φθινοπωρινών φρούτων. Γράψαμε τα ονόματά τους και φτιάξαμε τα δικά μας φρουτοαινίγματα.
Έπειτα μιλήσαμε για τον τρύγο και για όλη τη διαδικασία από τον τρύγο στο κρασί. Επισκεφτήκαμε και το Λυχνοστάτη όπου δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να μάθουν πολλά πράγματα για τον τρύγο και να πατήσουν σταφύλια.
Κι αφού ανταλλάξαμε εμπειρίες και γνώσεις αποφασίσαμε να φτιάξουμε στο σχολείο μία ωραία σταφιδόπιτα και να την απολαύσουμε!!!