Τις πρώτες μέρες του σχολείου είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να αισθανθούν ασφάλεια στον καινούριο χώρο , να κάνουν φιλίες και να ενταχθούν στην ομάδα του σχολείου. Πρέπει λοιπόν να τους εξασφαλίσουμε ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον . Αρχικά ξεκινάμε με παιχνίδια γνωριμίας,συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Ενδεικτικά αναφέρω μερικά. Λέμε Καλημέρα με το δικό μας τρόπο : δυνατά, ψιθυριστά ,χαρούμενα, λυπημένα, σαν άγρια λιοντάρια ,σαν γατούλες, νυσταγμένα κλπ. Στη συνέχεια, οι δύο φίλοι μας από το κουκλοθέατρο, ο Πιπίνος και η Πιπίτσα έρχονται να μας γνωρίσουν. Οι δυο αυτές κούκλες θα έρχονται στην τάξη μας κάθε φορά που θα θέλουν να μας πουν κάτι σημαντικό.Όποιο παιδί πιάσει την κούκλα μας λέει το όνομά του. Ένα ταμπουρίνο περνάει από χέρι σε χέρι και κάθε παιδί μας λέει ρυθμικά ποιο χρώμα του αρέσει, ποιο φαγητό,ποιο παιχνίδι έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα.
Ένα μουσικό καπέλο περνάει από κεφάλι σε κεφάλι όταν σταματήσει η μουσική όποιος το φοράει μας λέει το όνομά του. Έπειτα βγάζει από μέσα ένα φανταστικό αντικείμενο, μας το δείχνει με παντομίμα και μας το χαρίζει.
Συνεχίζουμε με παιχνίδια εμπιστοσύνης και συνεργασίας: Παίζουμε τα παιχνίδια « Ο καθρέφτης που δε σπάει», «ο γλύπτης και το άγαλμα»,« καθρέφτης ο ένας τον άλλον», «το μαγικό σεντόνι» που έχουν ως στόχο τα παιδιά να σχηματίσουν μικρές και μεγάλες ομάδες, ζευγάρια, ώστε να μάθουν να συνεργάζονται και να δέσουν ως ομάδα.
Στη συνέχεια, γνωρίζουμε τις γωνιές της τάξης μας και θέτουμε κανόνες για την καλή λειτουργία των γωνιών. Πώς παίζουμε στις γωνιές; Πόσα παιδιά παίζουν σε κάθε γωνιά; Τι κάνουμε όταν τελειώσουμε το παιχνίδι μας; Χωρίζουμε τις ομάδες εργασίας κι έτσι δημιουργούμε 5 ομάδες όσες είναι και οι μέρες λειτουργίας του σχολείου. Οι ομάδες είναι υπεύθυνες για την καθαριότητα της τάξης, μοιράζουν τις εργασίες στα παιδιά, φροντίζουν τα τραπέζια ,μοιράζουν το μεσημέρι το φαγητό, τοποθετούν τα κρεβατάκια στη θέση τους για τη χαλάρωση, γενικά είναι οι βοηθοί της τάξης.
Έπειτα φτιάχνουμε το παρουσιολόγιο της τάξης μας και μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και γλωσσικά παιχνίδια μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας και να το γράφουμε.
Και βέβαια μιλήσαμε για τους κανόνες τις τάξης μας και πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε μεταξύ μας. Έπειτα συμφωνήσαμε να τους τηρούμε.
Οι πρώτες μας εργασίες