Καλωσορίζουμε τον καινούριο χρόνο

Καλωσορίζουμε τον καινούριο χρόνο

Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι δύσκολο να κατανοήσουν την έννοια του χρόνου, την περιοδικότητα των εποχών και την ακολουθία ημέρας- νύχτας. Με τον ερχομό του καινούριου χρόνου είναι ευκαιρία να μιλήσουμε για την έννοια του χρόνου στη ζωή μας και βέβαια για τον καινούριο χρόνο που ήρθε.

IMG_5866  IMG_5867IMG_5869  IMG_5870IMG_5871  IMG_5874IMG_5872  IMG_5873IMG_5876  IMG_5878IMG_5879  IMG_5882IMG_5883  IMG_5885IMG_5888  IMG_5889IMG_5895  IMG_5896IMG_5897  IMG_5898IMG_5905  IMG_5906IMG_5907  IMG_5909

Φτιάξαμε και τη βασιλόπιτα μας !!! Και του χρόνου !!!

IMG_5902  pizap.com15176827657871IMG_5904

 

Η Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας

Η Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας

Φέτος ανεβάσαμε με τα παιδιά το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά «Το ποντικάκι που ήθελε ν’αγγίξει ένα αστεράκι». Ένα πολύ ωραίο παραμύθι που μας διδάσκει ότι όταν θέλουμε κάτι πάρα πολύ μπορούμε να το πετύχουμε. Σας παραθέτουμε μερικές φωτογραφίες από την πρόβα μας. Μπράβο στα παιδιά μας!!!

pizap.com15146618508671  pizap.com15146619297081pizap.com15146619954731  pizap.com15146620899111pizap.com15146621925401  pizap.com15146627155311pizap.com15146622591121  pizap.com15146623334491pizap.com15146624283691  pizap.com15146625396251

Χριστούγεννα

Χριστούγεννα

Χριστούγεννα !!! Η αγαπημένη γιορτή των παιδιών αλλά και των μεγάλων. Στο σχολείο μας αρχίσαμε από νωρίς τις χριστουγεννιάτικες εργασίες. Μιλήσαμε για τις άγιες αυτές μέρες, τα ήθη και τα έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς αλλά και για τη γιορτή αυτή που είναι μια γιορτή αγάπης και προσφοράς. Διαβάσαμε πολλά χριστουγεννιάτικα παραμύθια και οργανώσαμε θεατρικά παιχνίδια που μας ταξίδεψαν στον κόσμο της φαντασίας και μας μετέδωσαν τη μαγεία των Χριστουγέννων. Καλές γιορτές σε όλους!!!

IMG_5783  IMG_5787IMG_5788  IMG_5790IMG_5791  IMG_5793IMG_5794  IMG_5795IMG_5798  IMG_5800IMG_5801  IMG_5803IMG_5804  IMG_5808IMG_5814  IMG_5815IMG_5816  IMG_5819IMG_5821  IMG_5822IMG_5825  IMG_5809IMG_5829  IMG_5830IMG_5835  IMG_5834IMG_5836  IMG_5837

 

Η οικογένειά μου

Η οικογένειά μου

Ένα πολύ οικείο θέμα για τα παιδιά είναι η οικογένεια. Είναι ένα θέμα που τους δίνει ευκαιρίες να εκφραστούν προφορικά και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο.Στη θεματική αυτή ενότητα μιλήσαμε για την οικογένεια, τα είδη της οικογένειας και τους βαθμούς συγγένειας που συνδέουν τα μέλη της.Μέσα στην οικογένεια υπάρχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις αλλά και πολύ αγάπη, ομόνοια και σεβασμός. Το θέμα το συνδέσαμε με όλους τους τομείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας της Μελέτης Περιβάλλοντος, των Μαθηματικών ,της Γλώσσας ,της Δημιουργίας κι Έκφρασης και της Τεχνολογίας και Έρευνας.

IMG_5692  IMG_5708IMG_5710  IMG_5713IMG_5714  IMG_5715IMG_5718  IMG_5720IMG_5721  IMG_5722IMG_5723  IMG_5724IMG_5727  IMG_5729IMG_5733  IMG_5734IMG_5735  IMG_5736IMG_5737  IMG_5738IMG_5739  IMG_5741

17 Νοέμβρη -Η επέτειος του Πολυτεχνείου

17 Νοέμβρη -Η επέτειος του Πολυτεχνείου

Εν όψη του εορτασμού για την επέτειο του Πολυτεχνείου ξεκινήσαμε να κάνουμε μία ιστορική αναδρομή στα γεγονότα δίνοντας περισσότερη έμφαση στην αξία της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας. Διαβάσαμε βιβλία και ιστορίες σχετικές, είπαμε συνθήματα και τραγουδήσαμε τραγούδια. Την ημέρα της γιορτής παίξαμε κουκλοθέατρο τη «Ντενεκεδούπολη», τραγουδήσαμε και είπαμε συνθήματα κρατώντας τα περιστέρια της ειρήνης που είχαμε φτιάξει τις προηγούμενες μέρες. IMG_5701  IMG_5695IMG_5702  IMG_5704IMG_5703  IMG_5699

 

 

 

Η σπορά -Ο κύκλος του νερού

Η σπορά -Ο κύκλος του νερού

Φθινόπωρο και οι γεωργοί φυτεύουν τα χωράφια τους. Με σκοπό να εμπλουτιστούν οι γνώσεις των παιδιών για τον κύκλο ζωής του φυτού, τα στάδια ανάπτυξής του αλλά και τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει ξεκινήσαμε να μιλάμε για τη σπορά και τις εργασίες του γεωργού. Επισκεφτήκαμε και το Ιστορικό Μουσείο Ηρακλείου όπου παρακολουθήσαμε ένα βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλοι «ο κύκλος του ψωμιού».

IMG_5645  IMG_5646IMG_5647  pizap.com15098175248431pizap.com15098175868731  pizap.com15098176444691pizap.com15098177357261  IMG_5660IMG_5661  pizap.com15098177936231IMG_5670  IMG_5671IMG_5675  IMG_5676IMG_5679  IMG_5680

Με αφορμή μια ξαφνική μπόρα ξεκινήσαμε να μιλάμε για τον κύκλο του νερού και τις ιδιότητές του.

IMG_5682  IMG_5683IMG_5685  IMG_5688IMG_5687  IMG_5689IMG_5691  IMG_5696IMG_5700  IMG_5698

28 Οκτωβρίου 1940

28 Οκτωβρίου 1940

Η 28η Οκτωβρίου πλησιάζει κι εμείς ξεκινήσαμε να μιλάμε για την πατρίδα μας και τις ομορφιές της. Κάναμε μία ιστορική αναδρομή στα γεγονότα τονίζοντας περισσότερο τα αγαθά της ειρήνης και τα δεινά του πολέμου. Φτιάξαμε τα σημαιάκια μας και αναφερθήκαμε στην ιστορία της σημαίας και στο σχήμα της . Ευκαιρία να μιλήσουμε για το ορθογώνιο και να κάνουμε συγκρίσεις με τα άλλα γεωμετρικά σχήματα. Τέλος, κάναμε τη γιορτή μας  όπου τα παιδιά παρακολούθησαν το κουκλοθέατρο «Ειρήνη» του Αριστοφάνη, είπαμε τραγούδια και κάναμε παρέλαση. Και του χρόνου!!!

IMG_5610  IMG_5614IMG_5612  IMG_5618IMG_5617  IMG_5619IMG_5620  IMG_5623IMG_5621  IMG_5626pizap.com15098166376821  IMG_5634IMG_5639  IMG_5644

Φθινόπωρο-Τρύγος

Φθινόπωρο-Τρύγος

Με αφορμή κάποια κιτρινισμένα φύλλα που ο αέρας έφερε στην αυλή μας αρχίσαμε να μιλάμε για το Φθινόπωρο και τις αλλαγές στη φύση αυτή την εποχή. Τα παιδιά έφεραν πολλά πράγματα κι έτσι εμπλουτίσαμε τη γωνιά του φθινόπωρου. Έφεραν αληθινούς φθινοπωρινούς θησαυρούς : Φύλλα ξερά,φρούτα φθινοπωρινά,σαλιγκάρια,αλλά και προϊόντα από τον τρύγο.Κρασί ρακί,ξύδι,πετιμέζι,γλυκό σταφύλι κ.λ.π.

IMG_5517  IMG_5519

Ντύσαμε και το δέντρο του σχολείου μας στα φθινοπωρινά του και υποδεχτήκαμε το Φθινόπωρο με τα παιδάκια του: Το Σεπτέμβρη, τον Οκτώβρη και το Νοέμβρη. Να κι η Κυρία Φθινοπωρούλα!

IMG_5494                                          IMG_5525

IMG_5483  IMG_5485IMG_5496  IMG_5486IMG_5490  IMG_5500IMG_5492   IMG_5506

Μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά δέντρα, τα  φυλλοβόλα και τ” αειθαλή,τις έννοιες πάνω-κάτω,κάναμε ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις με τα φύλλα,μιλήσαμε για την έννοια του μισού και κάναμε πολλά γλωσσικά παιχνίδια με τα ονόματα των μηνών και το Φ,φ του φύλλου και του Φθινοπώρου.

IMG_5503  IMG_5504IMG_5507  IMG_5510IMG_5512  IMG_5513IMG_5515  IMG_5516IMG_5521  IMG_5522IMG_5523  IMG_5541

Μιλήσαμε για τα σαλιγκαράκια που ξυπνούν με την πρώτη βροχούλα αλλά και για τα χελιδόνια και τ’άλλα αποδημητικά πουλιά και το μεγάλο και δύσκολο ταξίδι που έχουν να κάνουν μέχρι να φτάσουν στις ζεστές χώρες.

IMG_5528  IMG_5531IMG_5533  IMG_5535IMG_5539  IMG_5542

Αγγίξαμε,μυρίσαμε ,δοκιμάσαμε και συγκρίναμε τις γεύσεις των φθινοπωρινών φρούτων. Γράψαμε τα ονόματά τους και φτιάξαμε τα δικά μας φρουτοαινίγματα.

IMG_5545  IMG_5543IMG_5546  IMG_5547IMG_5550  IMG_5551IMG_5552  IMG_5553

Έπειτα μιλήσαμε για τον τρύγο και για όλη τη διαδικασία από τον τρύγο στο κρασί. Επισκεφτήκαμε και το Λυχνοστάτη όπου δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να μάθουν πολλά πράγματα για τον τρύγο και να πατήσουν σταφύλια.

IMG_5560  IMG_5561IMG_5562  IMG_5563IMG_5565  IMG_5566IMG_5567  IMG_5568IMG_5570  IMG_5571IMG_5575  IMG_5580IMG_5584  pizap.com15086200403181pizap.com15086199986241  pizap.com15086194705541

Κι αφού ανταλλάξαμε εμπειρίες και γνώσεις αποφασίσαμε να φτιάξουμε στο σχολείο μία ωραία σταφιδόπιτα και να την απολαύσουμε!!!

IMG_5594  pizap.com15086201088141IMG_5599  IMG_5602IMG_5601  IMG_5603

 

 

 

Το ημερολόγιο μας -Τα χρώματα

Το ημερολόγιο μας -Τα χρώματα

Μία από τις ρουτίνες του σχολείου -καθημερινές επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες- είναι το ημερολόγιο. Κάθε πρωί φτιάχνουμε το ημερολόγιο της τάξης μας και λέμε την ημέρα, την ημερομηνία, το χρόνο, την εποχή και τον καιρό. Είναι πολύ σημαντικό το ημερολόγιο της τάξης γιατί τα παιδιά μέσα από αυτή τη διαδικασία αντιλαμβάνονται την έννοια του χρόνου και τις χωροχρονικές έννοιες χθες, σήμερα, αύριο καθώς και την έννοια των αριθμών. Επίσης εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο.

IMG_5423

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τις μέρες της εβδομάδος,μάθαμε τα ονόματά τους και τις βάλαμε στη σειρά.

IMG_5421  IMG_5424

Ακούσαμε, δραματοποιήσαμε και μάθαμε τραγούδια για τις μέρες.

IMG_5426  IMG_5428

Έπειτα μιλήσαμε για τον κύριο Μπερδεμένο, ο οποίος μπέρδευε τις δραστηριότητες που είχε να κάνει κάθε βδομάδα με αποτέλεσμα κάθε μέρα να πηγαίνει σε λάθος δουλειά. Τα παιδιά του πρότειναν να φτιάξει ένα ημερολόγιο για να μην μπερδεύεται κι έπειτα μας μίλησαν για τις καθημερινές τους δραστηριότητες και τις ζωγράφισαν.

IMG_5430  IMG_5435IMG_5429  IMG_5436

Με αφορμή τις χρωματιστές μέρες  π.χ. Η Δευτέρα με το κόκκινο φόρεμα, αρχίσαμε να μιλάμε για τα χρώματα. Το παραμύθι με τα χρώματα μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τα χρώματα του ουράνιου τόξου αλλά και για το πως θα ήταν ο κόσμος μας αν όλα γύρω μας ήταν ασπρόμαυρα. Κι αφού διαβάσαμε το παραμύθι, το αναλύσαμε και το δραματοποιήσαμε, χωριστήκαμε σε χρωματιστές ομάδες και παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι όλο χρώματα.

IMG_5449  IMG_5454IMG_5458  IMG_5457

Παίξαμε πολλά παιχνίδια που είχαν ως στόχο την αναγνώριση των χρωμάτων και την εμπέδωσή τους, κάναμε μίξεις χρωμάτων και  πολλές εργασίες.

IMG_5466  IMG_5469IMG_5472  IMG_5473IMG_5479  IMG_5460IMG_5480  IMG_5489IMG_5467  IMG_5461IMG_5481  IMG_5420

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο

Τις πρώτες μέρες του σχολείου είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να αισθανθούν ασφάλεια στον καινούριο χώρο , να κάνουν φιλίες και να ενταχθούν στην ομάδα του σχολείου. Πρέπει λοιπόν να τους εξασφαλίσουμε ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον . Αρχικά ξεκινάμε με παιχνίδια γνωριμίας,συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Ενδεικτικά αναφέρω μερικά. Λέμε Καλημέρα με το δικό μας τρόπο : δυνατά, ψιθυριστά ,χαρούμενα, λυπημένα, σαν άγρια λιοντάρια ,σαν γατούλες, νυσταγμένα κλπ. Στη συνέχεια, οι δύο φίλοι μας από το κουκλοθέατρο, ο Πιπίνος και η Πιπίτσα έρχονται να μας γνωρίσουν. Οι δυο αυτές κούκλες θα έρχονται στην τάξη μας κάθε φορά που θα θέλουν να μας πουν κάτι σημαντικό.Όποιο παιδί πιάσει την κούκλα μας λέει το όνομά του. Ένα ταμπουρίνο περνάει από χέρι σε χέρι και κάθε παιδί μας λέει ρυθμικά ποιο χρώμα του αρέσει, ποιο φαγητό,ποιο παιχνίδι έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα.

IMG_5355  pizap.com15061826215761

Ένα μουσικό καπέλο περνάει από κεφάλι σε κεφάλι όταν σταματήσει η μουσική όποιος το φοράει μας λέει το όνομά του. Έπειτα βγάζει από μέσα ένα φανταστικό αντικείμενο, μας το δείχνει με παντομίμα και μας το χαρίζει.

IMG_5347 IMG_5348

Συνεχίζουμε με παιχνίδια εμπιστοσύνης και συνεργασίας: Παίζουμε τα παιχνίδια « Ο καθρέφτης που δε σπάει», «ο γλύπτης και το άγαλμα»,« καθρέφτης ο ένας τον άλλον», «το μαγικό σεντόνι» που έχουν ως στόχο τα παιδιά να σχηματίσουν μικρές και μεγάλες ομάδες, ζευγάρια, ώστε να μάθουν να συνεργάζονται και να δέσουν ως ομάδα.

IMG_5334  IMG_5336IMG_5341  pizap.com15061827097031IMG_5349  pizap.com15061828453481

Στη συνέχεια, γνωρίζουμε τις γωνιές της τάξης μας και θέτουμε κανόνες για την καλή λειτουργία των γωνιών. Πώς παίζουμε στις γωνιές; Πόσα παιδιά παίζουν σε κάθε γωνιά; Τι κάνουμε όταν τελειώσουμε το παιχνίδι μας; Χωρίζουμε τις ομάδες εργασίας κι έτσι δημιουργούμε 5 ομάδες όσες είναι και οι μέρες λειτουργίας του σχολείου. Οι ομάδες είναι υπεύθυνες για την καθαριότητα της τάξης, μοιράζουν τις εργασίες στα παιδιά, φροντίζουν τα τραπέζια ,μοιράζουν το μεσημέρι το φαγητό, τοποθετούν τα κρεβατάκια στη θέση τους για τη χαλάρωση, γενικά είναι οι βοηθοί της τάξης.

IMG_5343  IMG_5342IMG_5357  IMG_5362IMG_5372  IMG_5381

Έπειτα φτιάχνουμε το παρουσιολόγιο της τάξης μας και μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και γλωσσικά παιχνίδια  μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας και να το γράφουμε.

IMG_5382  pizap.com15061829063061pizap.com15061830141301  pizap.com15061831114571pizap.com15061830544001  IMG_5406

Και βέβαια μιλήσαμε για τους κανόνες τις τάξης μας και πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε μεταξύ μας. Έπειτα συμφωνήσαμε να τους τηρούμε.

IMG_5412  IMG_5413

Οι πρώτες μας εργασίες

IMG_5352  IMG_5380IMG_5392  IMG_5394IMG_5399  IMG_5401IMG_5393  IMG_5409IMG_5418  IMG_5419