Φθινόπωρο-Τρύγος

Φθινόπωρο-Τρύγος

Με αφορμή κάποια κιτρινισμένα φύλλα που ο αέρας έφερε στην αυλή μας αρχίσαμε να μιλάμε για το Φθινόπωρο και τις αλλαγές στη φύση αυτή την εποχή. Τα παιδιά έφεραν πολλά πράγματα κι έτσι εμπλουτίσαμε τη γωνιά του φθινόπωρου. Έφεραν αληθινούς φθινοπωρινούς θησαυρούς : Φύλλα ξερά,φρούτα φθινοπωρινά,σαλιγκάρια,αλλά και προϊόντα από τον τρύγο.Κρασί ρακί,ξύδι,πετιμέζι,γλυκό σταφύλι κ.λ.π.

IMG_5517  IMG_5519

Ντύσαμε και το δέντρο του σχολείου μας στα φθινοπωρινά του και υποδεχτήκαμε το Φθινόπωρο με τα παιδάκια του: Το Σεπτέμβρη, τον Οκτώβρη και το Νοέμβρη. Να κι η Κυρία Φθινοπωρούλα!

IMG_5494                                          IMG_5525

IMG_5483  IMG_5485IMG_5496  IMG_5486IMG_5490  IMG_5500IMG_5492   IMG_5506

Μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά δέντρα, τα  φυλλοβόλα και τ” αειθαλή,τις έννοιες πάνω-κάτω,κάναμε ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις με τα φύλλα,μιλήσαμε για την έννοια του μισού και κάναμε πολλά γλωσσικά παιχνίδια με τα ονόματα των μηνών και το Φ,φ του φύλλου και του Φθινοπώρου.

IMG_5503  IMG_5504IMG_5507  IMG_5510IMG_5512  IMG_5513IMG_5515  IMG_5516IMG_5521  IMG_5522IMG_5523  IMG_5541

Μιλήσαμε για τα σαλιγκαράκια που ξυπνούν με την πρώτη βροχούλα αλλά και για τα χελιδόνια και τ’άλλα αποδημητικά πουλιά και το μεγάλο και δύσκολο ταξίδι που έχουν να κάνουν μέχρι να φτάσουν στις ζεστές χώρες.

IMG_5528  IMG_5531IMG_5533  IMG_5535IMG_5539  IMG_5542

Αγγίξαμε,μυρίσαμε ,δοκιμάσαμε και συγκρίναμε τις γεύσεις των φθινοπωρινών φρούτων. Γράψαμε τα ονόματά τους και φτιάξαμε τα δικά μας φρουτοαινίγματα.

IMG_5545  IMG_5543IMG_5546  IMG_5547IMG_5550  IMG_5551IMG_5552  IMG_5553

Έπειτα μιλήσαμε για τον τρύγο και για όλη τη διαδικασία από τον τρύγο στο κρασί. Επισκεφτήκαμε και το Λυχνοστάτη όπου δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να μάθουν πολλά πράγματα για τον τρύγο και να πατήσουν σταφύλια.

IMG_5560  IMG_5561IMG_5562  IMG_5563IMG_5565  IMG_5566IMG_5567  IMG_5568IMG_5570  IMG_5571IMG_5575  IMG_5580IMG_5584  pizap.com15086200403181pizap.com15086199986241  pizap.com15086194705541

Κι αφού ανταλλάξαμε εμπειρίες και γνώσεις αποφασίσαμε να φτιάξουμε στο σχολείο μία ωραία σταφιδόπιτα και να την απολαύσουμε!!!

IMG_5594  pizap.com15086201088141IMG_5599  IMG_5602IMG_5601  IMG_5603

 

 

 

Το ημερολόγιο μας -Τα χρώματα

Το ημερολόγιο μας -Τα χρώματα

Μία από τις ρουτίνες του σχολείου -καθημερινές επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες- είναι το ημερολόγιο. Κάθε πρωί φτιάχνουμε το ημερολόγιο της τάξης μας και λέμε την ημέρα, την ημερομηνία, το χρόνο, την εποχή και τον καιρό. Είναι πολύ σημαντικό το ημερολόγιο της τάξης γιατί τα παιδιά μέσα από αυτή τη διαδικασία αντιλαμβάνονται την έννοια του χρόνου και τις χωροχρονικές έννοιες χθες, σήμερα, αύριο καθώς και την έννοια των αριθμών. Επίσης εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο.

IMG_5423

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τις μέρες της εβδομάδος,μάθαμε τα ονόματά τους και τις βάλαμε στη σειρά.

IMG_5421  IMG_5424

Ακούσαμε, δραματοποιήσαμε και μάθαμε τραγούδια για τις μέρες.

IMG_5426  IMG_5428

Έπειτα μιλήσαμε για τον κύριο Μπερδεμένο, ο οποίος μπέρδευε τις δραστηριότητες που είχε να κάνει κάθε βδομάδα με αποτέλεσμα κάθε μέρα να πηγαίνει σε λάθος δουλειά. Τα παιδιά του πρότειναν να φτιάξει ένα ημερολόγιο για να μην μπερδεύεται κι έπειτα μας μίλησαν για τις καθημερινές τους δραστηριότητες και τις ζωγράφισαν.

IMG_5430  IMG_5435IMG_5429  IMG_5436

Με αφορμή τις χρωματιστές μέρες  π.χ. Η Δευτέρα με το κόκκινο φόρεμα, αρχίσαμε να μιλάμε για τα χρώματα. Το παραμύθι με τα χρώματα μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τα χρώματα του ουράνιου τόξου αλλά και για το πως θα ήταν ο κόσμος μας αν όλα γύρω μας ήταν ασπρόμαυρα. Κι αφού διαβάσαμε το παραμύθι, το αναλύσαμε και το δραματοποιήσαμε, χωριστήκαμε σε χρωματιστές ομάδες και παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι όλο χρώματα.

IMG_5449  IMG_5454IMG_5458  IMG_5457

Παίξαμε πολλά παιχνίδια που είχαν ως στόχο την αναγνώριση των χρωμάτων και την εμπέδωσή τους, κάναμε μίξεις χρωμάτων και  πολλές εργασίες.

IMG_5466  IMG_5469IMG_5472  IMG_5473IMG_5479  IMG_5460IMG_5480  IMG_5489IMG_5467  IMG_5461IMG_5481  IMG_5420

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο

Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο

Τις πρώτες μέρες του σχολείου είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να αισθανθούν ασφάλεια στον καινούριο χώρο , να κάνουν φιλίες και να ενταχθούν στην ομάδα του σχολείου. Πρέπει λοιπόν να τους εξασφαλίσουμε ένα ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον . Αρχικά ξεκινάμε με παιχνίδια γνωριμίας,συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Ενδεικτικά αναφέρω μερικά. Λέμε Καλημέρα με το δικό μας τρόπο : δυνατά, ψιθυριστά ,χαρούμενα, λυπημένα, σαν άγρια λιοντάρια ,σαν γατούλες, νυσταγμένα κλπ. Στη συνέχεια, οι δύο φίλοι μας από το κουκλοθέατρο, ο Πιπίνος και η Πιπίτσα έρχονται να μας γνωρίσουν. Οι δυο αυτές κούκλες θα έρχονται στην τάξη μας κάθε φορά που θα θέλουν να μας πουν κάτι σημαντικό.Όποιο παιδί πιάσει την κούκλα μας λέει το όνομά του. Ένα ταμπουρίνο περνάει από χέρι σε χέρι και κάθε παιδί μας λέει ρυθμικά ποιο χρώμα του αρέσει, ποιο φαγητό,ποιο παιχνίδι έτσι ώστε να γνωριστούμε καλύτερα.

IMG_5355  pizap.com15061826215761

Ένα μουσικό καπέλο περνάει από κεφάλι σε κεφάλι όταν σταματήσει η μουσική όποιος το φοράει μας λέει το όνομά του. Έπειτα βγάζει από μέσα ένα φανταστικό αντικείμενο, μας το δείχνει με παντομίμα και μας το χαρίζει.

IMG_5347 IMG_5348

Συνεχίζουμε με παιχνίδια εμπιστοσύνης και συνεργασίας: Παίζουμε τα παιχνίδια « Ο καθρέφτης που δε σπάει», «ο γλύπτης και το άγαλμα»,« καθρέφτης ο ένας τον άλλον», «το μαγικό σεντόνι» που έχουν ως στόχο τα παιδιά να σχηματίσουν μικρές και μεγάλες ομάδες, ζευγάρια, ώστε να μάθουν να συνεργάζονται και να δέσουν ως ομάδα.

IMG_5334  IMG_5336IMG_5341  pizap.com15061827097031IMG_5349  pizap.com15061828453481

Στη συνέχεια, γνωρίζουμε τις γωνιές της τάξης μας και θέτουμε κανόνες για την καλή λειτουργία των γωνιών. Πώς παίζουμε στις γωνιές; Πόσα παιδιά παίζουν σε κάθε γωνιά; Τι κάνουμε όταν τελειώσουμε το παιχνίδι μας; Χωρίζουμε τις ομάδες εργασίας κι έτσι δημιουργούμε 5 ομάδες όσες είναι και οι μέρες λειτουργίας του σχολείου. Οι ομάδες είναι υπεύθυνες για την καθαριότητα της τάξης, μοιράζουν τις εργασίες στα παιδιά, φροντίζουν τα τραπέζια ,μοιράζουν το μεσημέρι το φαγητό, τοποθετούν τα κρεβατάκια στη θέση τους για τη χαλάρωση, γενικά είναι οι βοηθοί της τάξης.

IMG_5343  IMG_5342IMG_5357  IMG_5362IMG_5372  IMG_5381

Έπειτα φτιάχνουμε το παρουσιολόγιο της τάξης μας και μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και γλωσσικά παιχνίδια  μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας και να το γράφουμε.

IMG_5382  pizap.com15061829063061pizap.com15061830141301  pizap.com15061831114571pizap.com15061830544001  IMG_5406

Και βέβαια μιλήσαμε για τους κανόνες τις τάξης μας και πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε μεταξύ μας. Έπειτα συμφωνήσαμε να τους τηρούμε.

IMG_5412  IMG_5413

Οι πρώτες μας εργασίες

IMG_5352  IMG_5380IMG_5392  IMG_5394IMG_5399  IMG_5401IMG_5393  IMG_5409IMG_5418  IMG_5419

 

 

 

 

 

Καλή σχολική χρονιά!!!

Καλή σχολική χρονιά!!!

Έγινε σήμερα ο καθιερωμένος Αγιασμός στην αυλή του σχολείου μας από τον πατέρα Μιχαήλ. Ευχόμαστε στους γονείς και στα παιδάκια μας Καλή σχολική χρονιά με υγεία ,δημιουργικότητα, συνεργασία και πολλά χαμόγελα!!!

IMG_5323  pizap.com15051416566091

Η καλοκαιρινή γιορτή μας

Η καλοκαιρινή γιορτή μας

Και να που έφτασε η μέρα για την καλοκαιρινή γιορτή μας. Στα πλαίσια του προγράμματος «Τρέφομαι σωστά,γυμνάζομαι,φροντίζω το περιβάλλον» που δουλέψαμε με τα παιδιά στο σχολείο μας,σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Κρήτης και το πανεπιστήμιο Deakin της Αυστραλίας και είχε ως σκοπό την προαγωγή της υγιεινής διατροφής, της φυσικής δραστηριότητας και της περιβαλλοντικής συνείδησης παρουσιάσαμε το παραμύθι «Η Κυρά Φύση και ο κακός Ρύπος». Ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Γονέων και όλους τους γονείς που ήταν συμπαραστάτες μας και αυτή τη χρονιά και ευχόμαστε στα παιδάκια μας Καλή πρόοδο και να περάσουν ένα όμορφο και δημιουργικό καλοκαίρι!!!

Σας παραθέτουμε μερικές φωτογραφίες από τις πρόβες μας.

IMG_5173  pizap.com14978066421681pizap.com14978069478211  pizap.com14978070187001pizap.com14978070894931  pizap.com14978072793721pizap.com14978073380531  pizap.com14978073917081pizap.com14978075055961  pizap.com14978075533581pizap.com14978076175151  pizap.com14978076757341pizap.com14978077655911  pizap.com14978078220111pizap.com14978078703341  pizap.com14978079138691pizap.com14978080541261  pizap.com14978081545681pizap.com14978082143171  pizap.com14978082836681pizap.com14978083639961  pizap.com14978084636961pizap.com14978085436481  pizap.com14978100732871pizap.com14978086311511  pizap.com14978098932931pizap.com14978099473841  pizap.com14978099906331pizap.com14978101930601  pizap.com14978123766031

Το καλοκαίρι

Το καλοκαίρι

Με το που μπήκε ο Ιούνιος υποδεχτήκαμε το γλυκό καλοκαιράκι που όλοι το περιμέναμε! Μιλήσαμε για το λαϊκό όνομα του Ιουνίου« Θεριστής » και εξηγήσαμε το λόγο που απέκτησε αυτό το όνομα. Μέσα από ποιήματα και παραμύθια συζητήσαμε για το τι μας φέρνει το καλοκαίρι και δραματοποιήσαμε εικόνες του καλοκαιριού.

IMG_5150  IMG_5147pizap.com14978042922641  pizap.com14978043663431pizap.com14978044342401  pizap.com14978044723021

Γνωρίσαμε τον κόσμο της θάλασσας και ανακαλύψαμε το μαγικό βυθό της ,μάθαμε πολλά τραγούδια και αναλύσαμε παραμύθια και ιστορίες.

IMG_5163  IMG_5165IMG_5166  IMG_5170IMG_5177  IMG_5179IMG_5181  IMG_5182IMG_5183  IMG_5184IMG_5186  IMG_5187  IMG_5188  IMG_5189IMG_5191  IMG_5192IMG_5194  IMG_5195pizap.com14978106605641  pizap.com14978107388351pizap.com14978109603431  pizap.com14978108683681

 

 

 

Μέσα μεταφοράς- Κυκλοφοριακή Αγωγή

Μέσα μεταφοράς- Κυκλοφοριακή Αγωγή

Ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα μέσα μεταφοράς μέσα από τις εμπειρίες των παιδιών.Μας μίλησαν για τις εντυπώσεις τους για τα μέσα αυτά ,τα κατονόμασαν και μέσα από συγκρίσεις τα χώρισαν σε κατηγορίες (της ξηράς ,της θάλασσας και του αέρα) και γνώρισαν τους ανθρώπους που εργάζονται σ’αυτά. Σύγκριναν τα παλιά με τα σύγχρονα μέσα μεταφοράς και αντιλήφθηκαν τις διαφορές και τα πλεονεκτήματα των σύγχρονων μέσων. IMG_5062  IMG_5061IMG_5063  IMG_5068IMG_5067  IMG_5065IMG_5070  IMG_5069IMG_5139  IMG_5144IMG_5074  IMG_5075

Η θεματική αυτή ενότητα συνέπεσε με τη μάχη της Κρήτης κι έτσι ήταν ευκαιρία να αναφερθούμε στα ιστορικά γεγονότα αλλά και στα αεροπλάνα και στα αλεξίπτωτα.                                                                                                                          IMG_5058  IMG_5060pizap.com14966072446681  pizap.com14966073067541           Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον πυροσβεστικό σταθμό και μιλήσαμε με πυροσβέστες οι οποίοι μας ξενάγησαν στις εγκαταστάσεις τους και μας μίλησαν για το επάγγελμά τους και τη σπουδαιότητά του. Στη διαδρομή επισκεφτήκαμε το λιμάνι και το αεροδρόμιο και είδαμε καράβια και αεροπλάνα από κοντά.                                                                          IMG_5082  IMG_5076IMG_5088  IMG_5090pizap.com14966079832771  pizap.com14966080290141pizap.com14966081197651  pizap.com14966081532841pizap.com14966082321691  IMG_5111IMG_5115  IMG_5120IMG_5130  IMG_5131IMG_5135  IMG_5140IMG_5141  IMG_5148IMG_5152  IMG_5153IMG_5155  IMG_5156           Μιλήσαμε για τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και γνωρίσαμε τον κύριο ΚΟΚ. Φτιάξαμε σήματα και προσπαθήσαμε να μάθουμε τι συμβολίζει το καθένα.                                                                                                                                      IMG_5136  IMG_5137IMG_5143  IMG_5145

 

 

 

Τα δώρα της Άνοιξης

Τα δώρα της Άνοιξης

Με το που μπήκε ο Μάρτης ξεκινήσαμε να μιλάμε για την άνοιξη και το τι θα μας φέρει. Μετά το Πάσχα που η φύση είναι ανθοστόλιστη και τα παιδιά μπορούν να δουν τις ομορφιές αυτές και να τις εκτιμήσουν είναι ευκαιρία να μιλήσουμε αναλυτικά για τα λουλούδια και τα έντομα. Διαβάσαμε και αναλύσαμε παραμύθια για την άνοιξη και κάναμε μία προσέγγιση της άνοιξης μέσα από τις 5 αισθήσεις.

IMG_4837 IMG_4839IMG_4825 IMG_4840

Κάναμε γλωσσικά και προαναγνωστικά παιχνίδια σχετικά με τα δώρα της άνοιξης.

IMG_4828 IMG_4831IMG_4833 IMG_4836IMG_4838 IMG_4935

Στη συνέχεια μιλήσαμε για την Πρωτομαγιά ,το Μάη και τα λουλούδια.

IMG_4938 IMG_4944IMG_4937 IMG_4950Κάναμε πολλά μαθηματικά παιχνίδια και απλά μαθηματικά προβλήματα πρόσθεσης, αφαίρεσης και διαίρεσης.

IMG_4927 IMG_4934IMG_4936 IMG_4891IMG_4940 IMG_4943IMG_4947 IMG_4948IMG_4949 IMG_4939

Και φυσικά οργανώσαμε θεατρικά και ψυχοκινητικά παιχνίδια για την άνοιξη.

IMG_5008 IMG_5015

pizap.com14953022749971 pizap.com14953023859551

Έπειτα μιλήσαμε για τα έντομα,τον κύκλο της ζωής τους και το τι προσφέρουν στον άνθρωπο και κάναμε πολλές κατασκευές και παιχνίδια. Τα παιδιά έμαθαν τα αρχικά γράμματα των εντόμων και μέσα από μαθηματικά φύλλα εργασίας έκαναν εμπέδωση των αριθμών που έχουμε μάθει.

IMG_4954 IMG_4961IMG_4991 IMG_4965IMG_4993 IMG_4966IMG_5031 IMG_5034IMG_5037 IMG_5038IMG_5040 IMG_5043IMG_5045 IMG_5050IMG_5046 IMG_5048

Μας επισκέφτηκε στο σχολείο μας μία μαμά μελισσοκόμος η κυρία Μαρία Δρούλου που μας μίλησε για τη δουλειά της και μας γνώρισε τα εργαλεία της δουλειάς της καθώς και  τα προϊόντα που φτιάχνουμε από το μέλι. Έπειτα τα παιδιά έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια όπως το «Περνά-περνά η μέλισσα».

pizap.com14953020415011 pizap.com14953021218561pizap.com14953021786341 pizap.com14953022308321

Και μια ομαδική ζωγραφιά αφιερωμένη σε όλους από τα παιδιά μας!!!

IMG_4996

 

 

 

 

 

 

Χρόνια πολλά μαμά!!!

Χρόνια πολλά μαμά!!!

Μάνα,μητέρα μανούλα, μαμά…λέξεις γεμάτες αγάπη και τρυφερότητα για τα πιο γλυκά πλάσματα του κόσμου και τα πιο αναντικατάστατα στη ζωή ενός παιδιού! Κάθε δεύτερη Κυριακή του Μάη γιορτάζουν όλες οι μανούλες κι εμείς στο σχολείο μας θελήσαμε να τιμήσουμε τις γλυκές μας μανούλες. Έτσι λοιπόν συζητήσαμε με τα παιδιά γιατί τις αγαπάμε και γιατί είναι τόσο ξεχωριστές στη ζωή μας. Μερικές απαντήσεις: Γιατί με φροντίζει, γιατί μ’αγαπάει ,γιατί όταν αρρωσταίνω μου δίνει γλυκά φιλιά κ.λ.π.                                                                                                                                                                    Αν η μαμά σας ήταν μουσική; Θα ήταν μια χαρούμενη μουσική   και αν ήταν ήχος; Θα ήταν τα κύματα της θάλασσας       Αν ήταν χρώμα; Σίγουρα θα ήταν άσπρο ή ροζ ή βιολετί κι αν ήταν μυρωδιά θα ήταν ζεστά κουλουράκια ή κεικ                 Αν ήταν ζώο θα ήταν ελάφι ή αετός και αν ήταν πράγμα θα ήταν ένα μουσικό κουτί ή μια καρδούλα . Στη συνέχεια βάλαμε μουσική και  διαβάσαμε το παραμύθι της Αγγελικής Βαρελά «Πώς γράφεται η λέξη μητέρα» και αφού το αναλύσαμε παίξαμε κάποια γλωσσικά παιχνίδια και διαβάσαμε τη λέξη μητέρα.

IMG_4968  IMG_4971IMG_4974  IMG_4975

Έπειτα αφού ακούσαμε ένα νανούρισμα μιμηθήκαμε τις μαμάδες μας που μας κοίμιζαν όταν ήμασταν μωρά και έπειτα ζωγραφίσαμε τις μανούλες μας και γράψαμε την πιο γλυκιά λέξη όλου του κόσμου.

pizap.com14948691111591  IMG_4978

Ώρα να φτιάξουμε τα δωράκια που θα τους χαρίσουμε. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια καρτούλα με τις παλάμες μας κι ένα μενταγιόν.

IMG_4956  IMG_4951IMG_4952  IMG_4953IMG_4957  IMG_4958IMG_4960  IMG_4977

Και του χρόνου!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επίσκεψη στο Ιστορικό Μουσείο Κρήτης

Επίσκεψη στο Ιστορικό Μουσείο Κρήτης

Επισκεφτήκαμε το ιστορικό μουσείο Ηρακλείου για να παρακολουθήσουμε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο « Ελ Γκρέκο : Το μεγάλο ταξίδι». Με αφορμή τους 2 πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου που βρίσκονται στο Μουσείο «Η Άποψη του Αγίου Όρους και της Μονής Σινά»  και η «Βάπτιση του Χριστού» τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με το έργο και τη ζωή του μεγάλου ζωγράφου και μέσα από ποικίλες εικαστικές δραστηριότητες και εποπτικό υλικό να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και ν’αγαπήσουν το έργο του.

IMG_4903  IMG_4905pizap.com14938270354301  IMG_4913pizap.com14938270969681  IMG_4918pizap.com14938271827811  IMG_4923IMG_4924  IMG_4925