Monthly Archives: Μαΐου 2020

Αποχαιρετώντας την Άνοιξη

Αποχαιρετώντας την Άνοιξη

Βρισκόμαστε στο τέλος της Άνοιξης και ήρθε η στιγμή να την αποχαιρετίσουμε! Κλείστε τα μάτια και φέρτε στο μυαλό σας όμορφες ανοιξιάτικες εικόνες έπειτα προσπαθήστε να τις δραματοποιήσετε. Παροτρύνετε το παιδί σας να μιμηθεί έντομα, ζώα, λουλούδια και με παντομίμα να υποδυθεί ρόλους. Να γίνει μια πεταλούδα που πετάει από λουλούδι σε λουλούδι, μια μέλισσα που παίρνει τον χυμό από τα λουλούδια κι έπειτα τον πάει στην κυψέλη της, ένα ενοχλητικό κουνούπι που ζουζουνίζει πέρα δώθε, μια αρκούδα που ξυπνάει από τη χειμερία νάρκη, ένα μυρμηγκάκι που κουβαλάει την τροφή του. Στη συνέχεια πάρτε ότι υλικά έχετε στο σπίτι μακαρόνια, όσπρια, χαρτιά, καλαμάκια και φτιάξτε τη δική σας ανοιξιάτικη εικόνα. Μπορείτε να δώστε στο παιδί να κόψει χαρτιά σε γεωμετρικά σχήματα όπως κύκλους, τρίγωνα, παραλληλόγραμμα και να δημιουργήσει ότι θέλει με θέμα την άνοιξη.

IMG_8436  IMG_8439

Φτιάξτε το αλφαβητάρι της Άνοιξης. Δώστε στο παιδί να κόψει ανοιξιάτικες εικόνες από περιοδικά  κι έπειτα συζητήστε για τις εικόνες που βρήκαν. Ρωτήστε το παιδί από ποια φωνούλα αρχίζει η κάθε εικόνα. Έπειτα γράψτε τις λέξεις σε χαρτί και παρακινήστε το παιδί να κολλήσει τις εικόνες που βρήκε αντιγράφοντας από κάτω το όνομα της κάθε λέξης.

IMG_8459  IMG_8460

Μπορείτε να φτιάξετε όμορφα ανοιξιάτικα αινίγματα επιστρατεύοντας τη φαντασία σας π.χ. Είναι έντομο μικρό και πολύ ενοχλητικό. Τι είναι; (Το κουνούπι).

Κάντε μαθηματικά παιχνίδια με μια πασχαλίτσα. Δώστε στο παιδί να ζωγραφίσει και να κόψει μία πασχαλίτσα χωρίς βούλες. Κόψτε μαύρες βούλες και στη συνέχεια δώστε κάρτες με αριθμούς στα παιδιά ή ζάρι να βάλουν στην πασχαλίτσα τόσες βούλες όσες λέει ο αριθμός. Επίσης, τα παιδιά μπορούν να κόψουν 11 μικρές πασχαλίτσες  και σε καθεμιά να ζωγραφίσουν πάνω βούλες με αύξοντα αριθμό από το 0-10. Έπειτα να τις ταξινομήσουν στη σειρά από το μικρότερο αριθμό στο μεγαλύτερο και το αντίστροφο από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.

IMG_8457  IMG_8458

Και μια ωραία κι εύκολη κατασκευή πεταλούδας!

Ζωγραφίστε σε μια λευκή κόλλα 2 κύκλους, κόψτε τους και με μαρκαδόρους κάντε χρωματιστές βούλες. Διπλώστε τον κάθε κύκλο σε βεντάλια και έπειτα διπλώστε τη βεντάλια στη μέση ώστε να δημιουργηθούν τα φτερά. Ζωγραφίστε και κόψτε το σώμα της πεταλούδας και κολλήστε τα σε ένα χάρτινο πιάτο ή σε ένα χάρτινο λουλούδι.

IMG_8448  IMG_8449IMG_8450  IMG_8451IMG_8452  IMG_8453IMG_8454  IMG_8455

Και μην ξεχάσετε τώρα που ο καιρός είναι κατάλληλος για παιχνίδια έξω στην αυλή να παίξετε παραδοσιακά ανοιξιάτικα παιχνίδια όπως το «Περνά- περνά η μέλισσα», «Πού είναι η μαργαρίτα», «Ένα φράγκο η βιολέτα».

Σας στέλνουμε την αγάπη μας και σύντομα θα τα πούμε από κοντά!

 

Εγγραφές μαθητών/τριών στο νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2020-21

Εγγραφές μαθητών/τριών στο νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2020-21

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2020-2021, θα φοιτήσουν μαθητές που έχουν  γεννηθεί το 2015 και το 2016.    Η εγγραφή πρoνηπίου που είναι ήδη εγγεγραμμένο στο σχολείο μας γίνεται αυτεπάγγελτα.  Στο νηπιαγωγείο μας εγγράφονται νήπια που η διεύθυνση κατοικίας τους είναι εντός των ορίων της σχολικής περιφέρειας του σχολείου μας.

Όρια σχολικής περιφέρειας 5ου Νηπιαγωγείου Ηρακλείου. Η σχολική μας περιφέρεια περικλείεται μεταξύ των οδών, Ιωνίας ? Παρασκευοπούλου ? Παπαναστασίου ? Μεγάλου Αλεξάνδρου. Μπορείτε να βρείτε το νηπιαγωγείο που ανήκετε στο https://samaritakis.gr/maps/schools/.

ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ- ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Οι αιτήσεις θα γίνονται ηλεκτρονικά με τα ακόλουθα βήματα

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

 Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα: α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή.  Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

 β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό στο όνομα των γονέων, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο(Ε1 πίνακας 5 μόνιμη κατοικία) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια  σχολική μονάδα.

δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Επίσης ενημερώνεται ότι πρέπει να προσκομίσει στο σχολείο τα:

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.) 

η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια .

θ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο χρήστης δηλώνει υπεύθυνα ότι ασκεί τη γονική επιμέλεια του τέκνου που αιτείται εγγραφή.

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο  Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα

Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

α. Προϋποθέσεις εγγραφής στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (13:00 ? 16:00)

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται:

  1. Μαθητές/τριες των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς/κηδεμόνες, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. Δικαίωμα εγγραφής δίνεται και στην περίπτωση που προσκομίζεται βεβαίωση εργασίας από τον ένα γονέα/κηδεμόνα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους.
  2. Μαθητές/τριες, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως:

Ι) Πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς/κηδεμόνες με χρόνιες παθήσεις /ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης / φυλακισμένοι.

  1. II) Πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται

Τα δικαιολογητικά για τα (δ), (ζ), (η), και (θ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα μέχρι την Παρασκευή 29-05-2020.  Μπορείτε να δείτε όλη την εγκύκλιο των εγγραφών εδώ: EGGRAFES_signed

Αναλυτικές οδηγίες εγγραφής μπορείτε να βρείτε εδώ: Οδηγίες-συμπλήρωσης-αίτησης-εγγραφής-προς-γονεις

Σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο θα είναι καθημερινά ανοιχτό από τις 9.00 π.μ.-12.00 π.μ. από 15/5/2020-29/5/2020

Τηλέφωνο επικοινωνίας 2810238392

Email: mail@5nip-irakl.ira.sch.gr

Η προϊσταμένη

Δημητρία Μεϊμάρη

Η Άνοιξη φέρνει ομορφιά αλλά και έντομα πολλά!!!

Η Άνοιξη φέρνει ομορφιά αλλά και έντομα πολλά!!!

Αγαπημένοι μας γονείς και πολυαγαπημένα μας παιδιά η άνοιξη έχει μπει για τα καλά και τα έντομα έχουν πλημμυρίσει τη φύση και έχουν επισκεφτεί και τα σπίτια μας. Μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο πολύ υλικό για τη ζωή των εντόμων, το περιβάλλον που ζουν, τη διατροφή τους, τον τρόπο που πολλαπλασιάζονται, τον κύκλο ζωής τους και τη χρησιμότητά τους. Έπειτα, πάρτε υλικά που έχετε στο σπίτι όπως ρολά από χαρτιά υγεία, χαρτοπετσέτες, καλαμάκια, μανταλάκια, χαρτί κουζίνας και μαρκαδόρους ή τέμπερες, αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και φτιάξτε τα δικά σας έντομα!

Πάρτε ρολά από χαρτί υγείας και βάψτε τα με μαρκαδόρους ή τέμπερες.Σκεφτείτε τι έντομο θέλετε να φτιάξετε και δώστε του τα κατάλληλα χαρακτηριστικά. Χρησιμοποιείστε χρωματιστές χαρτοπετσέτες για φτερά και καλαμάκια για κεραίες.

IMG_8416  IMG_8418IMG_8419  IMG_8421IMG_8426  IMG_8427IMG_8429  IMG_8312

Στη συνέχεια, με τα εντομάκια σας παίξτε όλοι μαζί επιτραπέζια παιχνίδια! Κόψτε χρωματιστά λουλούδια πάρτε ο καθένας από ένα έντομο, ρίξτε το ζάρι και οδηγείστε το έντομο σας στο χρωματιστό λουλούδι που δείχνει το ζάρι. Αν δεν έχετε χρωματιστό ζάρι κόψτε χρωματιστές κάρτες. Καθένας τραβάει μία κάρτα και οδηγεί το έντομο του στο χρώμα που λέει η κάρτα. Νικητής είναι αυτός που πρώτος θα φτάσει στο τέρμα. Το παιχνίδι μπορεί να γίνει πιο δύσκολο αν για να προχωρήσουν οι παίκτες θα πρέπει να πουν ή να φέρουν ένα αντικείμενο με αυτό το χρώμα π.χ. τυχαίνει το κόκκινο χρώμα, για να προχωρήσουμε στο κόκκινο λουλούδι θα πρέπει να πούμε κάτι κόκκινο (κεράσι) ή να φέρουμε ένα κόκκινο μήλο.

IMG_8443  IMG_8440

Μπορείτε να φτιάξετε πολύ όμορφες πεταλούδες από χαρτί κουζίνας. Κόψτε ένα κομμάτι χαρτί κουζίνας, διπλώστε το κατά μήκος και ζωγραφίστε πάνω μικρούς κύκλους ή ότι άλλο σχέδιο θέλετε με μαρκαδόρο ή κάντε τύπωμα με δαχτυλομπογιά. Στη συνέχεια, δώστε στο χαρτί σχήμα βεντάλιας και πιάστε το με ένα μανταλάκι. Η πεταλούδα σας είναι έτοιμη!

IMG_8430  IMG_8431IMG_8432  IMG_8434

Φτιάξτε την κάμπια της αλφαβήτας! Θα χρειαστείτε καπάκια από μπουκάλια που θα γράψετε πάνω τα γράμματα της αλφαβήτας. Δώστε στα παιδιά κάρτες με λέξεις και με τα καπάκια να προσπαθήσουν να σχηματίσουν τη λέξη που γράφει η κάρτα. Έπειτα μπορείτε να αφαιρέσετε κάποια γράμματα. Ποια γράμματα λείπουν; Το ίδιο παιχνίδι μπορείτε να το κάνετε με αριθμούς.

IMG_8446  IMG_8447

Επίσης, μπορείτε να παίξετε παιχνίδια αισθήσεων που ενεργοποιούν τη γεύση. Το παιδί είναι μία μελισσούλα που γυρίζει από λουλούδι σε λουλούδι και ρουφάει το νέκταρ. Να όμως που χάνει τον προσανατολισμό της. Το παιδί κλείνει τα μάτια και δοκιμάζει διάφορες γεύσεις και πρέπει να βρει τι δοκίμασε αλλά και να χαρακτηρίσει τη γεύση π.χ γλείφει λεμόνι-ξινό, μέλι-γλυκό κ.λ.π.

Τέλος, ένα ευχάριστο παιχνίδι συγκέντρωσης είναι «η μέλισσα και η αρκούδα». Η μέλισσα κάθεται σε μία καρέκλα που είναι η κυψέλη. Κάτω από την καρέκλα υπάρχει ένα καλαθάκι με κάτι που κάνει θόρυβο π.χ. κλειδιά ή κουδουνάκι και είναι το μέλι. Η μέλισσα κάθεται στην κυψέλη με κλειστά τα μάτια και η αρκούδα προσπαθεί να κλέψει το μέλι. Περπατάει αθόρυβα και πρέπει να τραβήξει το καλαθάκι χωρίς να την καταλάβει η μέλισσα. Έπειτα αλλάζουν ρόλους.

Σας ευχόμαστε να είστε καλά και να περνάτε δημιουργικά! Σύντομα να ξανασμίξουμε!