Έρχομαι μέσα από τις παγωμένες λίμνες και τα ποτάμια τα γυμνά κλαδιά και το μολυβένιο ουρανό. Δε μ’ ακούς; Είμαι ο Χειμώνας! (Ένα απόσπασμα από το ποίημα – αίνιγμα της Μάρως ΛοΪζου). Μ αυτό το ποίημα ξεκινήσαμε να μιλάμε για το Χειμώνα και τις αλλαγές στη φύση. Το αναλύσαμε, το δραματοποιήσαμε και το ζωγραφίσαμε. Έπειτα, συζητήσαμε με τα παιδιά για το πως οι άνθρωποι προετοιμάζονται για το Χειμώνα. Φροντίζουν το σπίτι τους να είναι ζεστό, κατεβάζουν τα μάλλινα ρούχα, βάζουν πετρέλαιο και αγοράζουν ξύλα, βάζουν τα χαλιά κ.λ.π. και κάναμε σχετικές εργασίες.
Κάναμε μαθηματικές δραστηριότητες με πιάτα. Δώσαμε 4 πιάτα μεγάλα και 4 μικρά και ζητήσαμε από τα παιδιά να φτιάξουν όσους περισσότερους χιονάνθρωπους μπορούν. Έτσι τα παιδιά έκαναν διάφορους συνδυασμούς. Τι πρέπει να βάλουμε τώρα για να μοιάζουν με χιονανθρωπάκια; Μα φυσικά μάτια, μύτη ,στόμα, χέρια. Πόσα μάτια, πόσες μύτες κ .λ. π. Μ ’αυτό τον τρόπο θέτουμε προβληματισμούς στα παιδιά και τα παιδιά καλούνται μόνα τους να βρουν λύσεις. Έτσι καλλιεργείται η κριτική σκέψη και ενδυναμώνεται η αυτοπεποίθηση του παιδιού γιατί κατάφερε να βρει τη λύση μόνο του.
Κι άλλα μαθηματικά παιχνίδια
Και γλωσσικά παιχνίδια
Όπως οι άνθρωποι έτσι και τα ζωάκια προετοιμάζονται για να υποδεχτούν το κρύο του Χειμώνα. Μερικά αλλάζουν τρίχωμα, άλλα αποθηκεύουν τρόφιμα,, άλλα αποδημούν σε ζεστές χώρες και άλλα πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Μιλήσαμε και για τα πολικά ζώα και κάναμε πειράματα με το χιόνι και τον πάγο.